Trafikolycka

Idag var det dags att visa allting vi hade lärt oss under de senaste tre veckorna för Pelle!
Vi hade våran "riktiga" insats med förbestämda roller som bestod av att vara Verktygsman, Losstagare, Säkerhetsman, Sjukvårdare, Ambulanssjukvårdare, Avspärrare och Räddningsledare.
Alla basgrupper fick varsin trafikolycka att utöva med tre stycken skadade. Markörerna var tre personer, från en basgrupp som tittade på, och de skulle komma på sina egna symtom. Det vanligaste var att spela medvetslös i ett kritiskt läge.

Här kommer bilder från vardera basgrupps insats:

(BG 14 är fina och redo för insats)
 
(BG 13's Räddningledare Makke kollar situationen och Verktygsman Isak tar fram de nödvändiga verktygen. Medans Sjukvårdare och Ambulanssjukvårdare tar hand om de skadade)
 
(BG 12 har klippt bort taket för att kunna ta ut den skadade på ett smidigt sätt. Men innan täcker de för de vassa kanterna med magnetiska filtar)

(BG 11 bär skadad på bår till "ambulansen". Jag som var den skadade (passagerarsätet) spelade att jag ville gå ut ur bilen pga av chock. När jag klev ur bilen ramlade jag ihop och svimmade. Därefter fick jag andningssvårigheter, spydde och hyperventilerade. Den som sitter på förarsätet är Jonas och han var medvetslös pga attt han hade slagit huvudet mot fönsterrutan)

(BG 11 står och poserar efter insatsen)


// Felicia Sandin, rägy 14
 
 
 
Allmänt, Rägy14 | |
Upp